Sondajul Alibaba pe un eșantion de comercianți cu amănuntul din SUA a oferit o imagine optimistă a mediului de comerț electronic în rândul întreprinderilor mici. 84% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la perspectivele pentru acest an, în timp ce 44% sunt foarte optimiști. În schimb, doar 6% dintre respondenți sunt pesimiști cu privire la creșterea afacerii lor online.
Proprietarii de afaceri mici vor să intre online
Sondajul a arătat că doar 53% dintre respondenți sunt implicați în prezent în vânzări online. În acest sens, 44% nu au folosit încă acest canal și doar 3% sunt încă reticenți în a lua în considerare vânzările online.
Privind spre viitor, sondajul sugerează o schimbare semnificativă a concentrării strategice a întreprinderilor mici către comerțul electronic. De fapt, 75% dintre respondenți se așteaptă ca afacerile online să joace un rol semnificativ mai mare în strategia lor generală până în 2024. Această tendință evidențiază peisajul digital în evoluție și potențialul neexploatat pentru o acoperire mai largă a publicului și creșterea afacerii permisă de platformele de comerț electronic.
În plus, integrarea integrării AI devine un factor cheie. Aproximativ două treimi dintre respondenții la sondaj raportează utilizarea unei forme de învățare automată, în timp ce alții își exprimă intenția de a iniția schimbări în spațiul AI. Interesant este că, în ciuda beneficiilor clare, ratele de adoptare în rândul companiilor cu venituri mari rămân lente.
“Adoptarea a fost remarcabil de lentă în companiile cu venituri mari, 83% dintre respondenții companiilor care câștigă mai mult de 5 milioane de dolari fără a folosi AI”, potrivit raportului.
Jumătate din an este aproape de sfârșit, iar antreprenorii americani văd următorul pas ca consolidarea prezenței online a afacerii lor dincolo de granițe.