În 2022, comerțul electronic transfrontalier european a valorat 179 de miliarde EUR. Din aceasta, magazinele online au generat o cifră de afaceri record de 105,5 miliarde de euro. Raportul Trans-Border Commerce Europe arată că până la 32% din toate vânzările online europene provin din vânzări transfrontaliere.
Vânzările totale online B2C în Europa au ajuns la 741 de miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 13% față de 2022. Din această cifră de afaceri totală, până la 32% a fost generată de vânzările transfrontaliere.
Cine se descurcă bine?
Compania clasează anual cele mai mari 500 de magazine online transfrontaliere din Europa, excluzând segmentul de călătorii.
În clasamentul primilor 10 comercianți europeni pentru 2023, IKEA este numărul unu. A realizat o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de euro. Este urmat de Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas și Notino completează top zece.
Cei mai mari 500 de retaileri online transfrontalieri din Europa și-au văzut vânzările în scădere din cauza mediului economic instabil și a concurenței mărcilor americane și chineze. Cifra de afaceri a TOP 500 a scăzut cu 18%, la 50 de miliarde de euro în 2023.