Pe lângă alegerea subiectului potrivit, este important să aveți o strategie și un plan. Cine este publicul țintă? Există interes pentru materia aleasă? Cum vă puteți vinde cursul? Cum îl poți îmbunătăți și să-l duci la nivelul următor? Dacă doriți să aflați mai multe, citiți acest articol acum.
Nu ezitați să vă creați propriul curs online
De obicei, nu aveți nevoie de un certificat, licență sau diplomă pentru a crea un curs online. Dar depinde de domeniul tău. Majoritatea cursurilor online sunt create de persoane care și-au dobândit cunoștințele prin învățare informală și autoeducație. Desigur, dacă doriți să adăugați o “ștampilă” de expertiză cursului dvs., de exemplu cu un certificat sau alt document, acest lucru poate fi un avantaj pentru dvs.
Înainte de a începe să lucrați la cursul online, răspundeți la următoarele întrebări:
- Am cunoștințe care ar putea fi utile altora?
- Pot oferi oamenilor ceva ce ar putea dori să încerce?
- Există și alte persoane interesate de acest subiect?
- Am o abilitate pe care majoritatea oamenilor nu o au?
Dacă ați răspuns afirmativ la oricare dintre aceste întrebări, începeți să vă creați cursul online. Probabil că ai ceva de oferit lumii.
1. Un subiect care nu te interesează doar pe tine, ci și pe publicul tău
Alegeți un subiect de curs pe care îl cunoașteți sau vă place. Ești profesor de engleză sau programator? Creați un curs online de engleză sau programare.
În același timp, nu uitați să faceți subiectul interesant pentru publicul dvs. Trebuie să simți că subiectul ales va rezona cu ei. Acesta este singurul mod în care îl puteți face suficient de interesant pentru a menține oamenii interesați. Dacă alegeți un subiect care nu vă “atrage” atenția, acesta se va vedea în rezultatul general. De asemenea, probabil că te vei plictisi repede.
Împărtășește-ți cunoștințele pe un subiect care ți se potrivește
Gândește-te la experiența, abilitățile și talentele tale. Îți place să gătești? Începeți un curs de gătit online. Nu trebuie să fii expert în subiectul pe care îl alegi pentru cursul tău online. Important este să reușești. La urma urmei, cele mai de succes subiecte sunt de obicei cele care sunt considerate un hobby.
Amintiți-vă, dacă vă place subiectul, sunteți bun la el, aveți experiență în el și, de asemenea, îndeplinește o nevoie pentru altcineva, sunteți în cea mai bună poziție pentru a vă monetiza expertiza;
Vorbiți despre ce este în tendințe
Cursul tău online nu trebuie să fie despre hobby-ul tău. Puteți alege un subiect care rezonează în societate. Din nou, trebuie să fii informat în domeniu și, cel mai important, să urmezi tendințele. Aflați ce îi interesează pe oameni, ce caută și ce le lipsește. Împărtășiți-vă informațiile cu ei.
Acest accent nu poate fi atins fără o cercetare amplă a resurselor legate de subiect. Trebuie să sapi adânc, să-l înțelegi și să fii capabil să-l comunici, în timp ce ai propria opinie sau experiență.
Vrei să reușești? Iată ce trebuie să știți
Indiferent de subiectul pe care îl alegeți, experiențele și poveștile personale vor fi un atu pentru curs. Cunoștințele și abilitățile tale în domeniu sunt, de asemenea, importante. Prezentarea ca expert va adăuga credibilitate cursului.
Pentru a vă face cursul atractiv, merită cu siguranță să veniți cu un titlu atrăgător. Titlul ar trebui să fie cât mai clar posibil pentru cine este cursul și ce vor învăța. Cu cât titlul este mai concis, cu atât este mai probabil ca persoanele interesate de subiect să se înscrie la curs.
2. Oferiți un curs?
Când alegeți un subiect pentru un curs online, verificați dacă există interes pentru acesta. Nimic nu te va dezamăgi mai mult decât să afli că ai petrecut ore întregi pregătind un curs pe care nimeni nu îl va urma.
Înainte de a începe, faceți câteva cercetări de piață pentru a vedea dacă există o cerere pentru subiectul dvs. Pune-ți 3 întrebări de bază și află răspunsurile:
- Subiectul tău este solicitat? Sunt oamenii interesați de el? – Utilizați diverse instrumente pentru a afla cât de popular și solicitat este subiectul dvs., explorați rețelele sociale și aflați ce fac oamenii cel mai mult în legătură cu subiectul dvs.
- Poate cursul tău online să umple un gol de pe piață? – Cercetați concurența în domeniul dvs. Ce au reușit oamenii să învețe și ce le puteți oferi?
- Vor fi oamenii dispuși să plătească pentru cursul tău? – Aflați dacă soluția la problema pe care o oferiți în cursul dumneavoastră este suficient de atractivă pentru ca oamenii să plătească pentru ea. De asemenea, încercați o formă de pre-vânzare a cursului pentru a vedea dacă merită să creați un curs. Nu uitați să vă uitați la concurență. Dacă oamenii sunt dispuși să le plătească, sunt șanse să te plătească.
Nu subestimați concurența
Înainte de a vă lansa cursul online fantastic în lumea online, aflați ce face concurența. Aflați ce oferă clienților, ce prețuiesc clienții și ce le lipsește, formatul și structura cursului sau publicul țintă pe care îl vizează. Nu pleca capul dacă descoperi că industria ta este extrem de competitivă.
Încercați să găsiți un domeniu pe care alții din industrie nu îl acoperă. Acesta va fi “cârligul” tău pentru potențialii studenți. Faceți din această zonă punctul central al cursului dvs. Cu siguranță veți putea vinde cursuri care oferă oamenilor ceva în plus, mai degrabă decât un curs care este la fel cu zeci sau sute de altele.
3. Cine este publicul țintă?
Cunoașterea publicului țintă este cheia succesului tău. Trebuie să fii conștient de cine este grupul tău de oameni care ți-ar putea cumpăra cursul online.
Dacă știi pentru cine îți pregătești cursul, va fi mult mai ușor să-l pregătești. De ce?
- Vei ști ce îi motivează să cumpere.
- Veți ști ce probleme vor să rezolve.
Este important să vă cunoașteți publicul sau grupul țintă cât de mult puteți. Aceste cunoștințe vă vor face mai ușor să vă gândiți nu numai la conținut, ci și la formatul cursului, la modul de promovare, la publicul țintă, la limbajul de comunicare etc.
Ce trebuie să știi despre publicul tău țintă?
- Ce canale de comunicare folosesc (social media, TV, radio, presa scrisă)?
- Cu ce se ocupă pentru a-și câștiga existența?
- Ce îi interesează?
- Care este vârsta lor?
- Care este venitul lor mediu?
- De ce ți-au ales cursul?
- Cât ar fi dispuși să plătească pentru un astfel de curs?
4. Cum vă puteți vinde cursul online?
Dacă cursul tău online nu va fi gratuit, dar decizi să-l vinzi, trebuie să alegi o platformă de vânzări care să se potrivească nevoilor tale și să fie ușoară și prietenoasă pentru clienții tăi.
Platforma de vânzări potrivită poate face vânzarea cursurilor online mult mai ușoară. Cum ar trebui să arate o platformă simplă și eficientă pentru vânzarea de cursuri online?
- Este ușor de utilizat – nu numai pentru tine, ci și pentru clienții tăi. Vă permite să configurați procesele de care aveți nevoie pentru a vinde.
- Nu îți ia bani din buzunar în mod inutil – plătești o sumă rezonabilă pentru a-l funcționa. Dacă nu vinzi cursul, nu plătești nimic. Dacă vindeți, comisionul este rezonabil.
- Funcționează cu alte instrumente de afaceri – poate fi conectat la banca dvs., sistemul de facturare, instrumentele de e-mail etc.
- Are asistență pentru clienți de încredere – dacă nu sunteți sigur de ceva, platforma are asistență pentru clienți pentru a vă rezolva problema în cel mai scurt timp posibil și într-o limbă pe care o înțelegeți.
5. Povestește-ne despre proiectul tău și află cum merge
Nu ar fi păcat să petreci ore întregi pregătindu-te și apoi să pierzi profituri pentru că nu ți-ai promovat suficient cursul online? Nu uitați să vă promovați proiectul în mod corespunzător. De aceea merită să înțelegeți peisajul de marketing. Marketingul este ceea ce aduce produsul în fața publicului țintă.
Cum vă puteți promova cursul?
- Anunțați-i despre asta cu o campanie de marketing prin e-mail.
- Promovați-l pe rețelele sociale.
- Fă-i loc pe site-ul sau blogul tău.
- Implicați influencerii potriviți în promovarea dvs.
- Oferă-l într-o comunitate care reunește publicul țintă.
Cea mai eficientă promovare este cea care se potrivește publicului țintă. Gândiți-vă la canalele promoționale care îi atrag, la tipul de tratament pe care îl preferă (grafică, videoclipuri, articole, povești etc.), la limba pe care o vorbesc, la rețelele sociale pe care se află etc. Dacă aveți buget, puteți plăti pentru publicitate pe Facebook sau căutarea Google, de exemplu.
Feedback – mare ajutor
Dacă vrei să știi cum te descurci cu cursul tău online, ce faci bine și ce pierd studenții tăi, merită să primești feedback. În acest fel, veți putea folosi datele pentru a vă îmbunătăți cursul și a-l duce la nivelul următor.
Puteți obține feedback în timpul cursului, dar și după curs. Pe lângă chestionarele online, puteți utiliza și instrumente pentru a colecta date din campaniile de marketing, de exemplu. Acestea includ Google Analytics, Facebook Insights și multe altele.
Amintiți-vă că un curs online de succes depinde nu numai de cunoștințele și abilitățile dvs., ci și de subiectul potrivit, de cunoașterea publicului țintă, de promovarea necesară și de informațiile din feedback.