Preocupările economice domină cheltuielile
În 2023, economia SUA a crescut cu 2,5%, iar inflația a scăzut la 3,4%. În ciuda rapoartelor privind o economie în îmbunătățire, doar 30% dintre consumatorii din generația Z sunt optimiști în comparație cu anul precedent. Prudența este și mai pronunțată în Europa, unde economia se confruntă cu o creștere aproape zero. Generația Z din Marea Britanie este cu 25% mai pesimistă decât cea din America.
“Acest lucru explică de ce TikTok este plin de videoclipuri despre “bugetarea zgomotoasă”, în care oamenii vorbesc deschis despre planurile lor financiare și eforturile de a cheltui mai puțin. Această tendință face ca aproape o treime din Generația Z să încerce să economisească bani, cumpărând lucruri mai ieftine și mai puțin inutile.”
36% dintre respondenții din generația Z spun că cheltuiesc mai puțin. Acestea sunt afectate în special de categorii precum mâncare la pachet, jocuri, electronice și știri online. În rândul studenților din generația Z, sentimentul este și mai rău, cu 45% pesimiști cu privire la viitorul economiei și 77% care se luptă să-și ajusteze bugetele pentru a se adapta acestor preocupări.
Cum să implici Generația Z?
Instagram, TikTok și Snapchat joacă un rol cheie în introducerea de noi mărci. 68% dintre respondenți au spus că rețelele sociale sunt principala lor sursă de descoperire a mărcii. Recomandările prietenilor și familiei au, de asemenea, un impact semnificativ.
Ofertele exclusive s-au dovedit a fi un factor semnificativ în captarea atenției generației Z. Până la 91% dintre studenți caută reduceri înainte de a cumpăra. În plus, ofertele exclusive s-au dovedit a fi mai eficiente decât alte tactici. Acestea includ Buy Now Pay Later (BNPL) sau perioade de returnare extinse, de exemplu.
Reducerile exclusive nu numai că stimulează comportamentul de cumpărare, ci și loialitatea față de marcă. O proporție semnificativă de respondenți au spus că ar trece la o altă marcă pentru o ofertă exclusivă sau s-ar înscrie la un program de loialitate în schimbul unei reduceri.
Cadourile gratuite și transportul gratuit au fost identificate ca fiind cele mai atractive oferte exclusive, urmate de reduceri la achiziții. În mod surprinzător, e-mailul a apărut ca canal de comunicare preferat pentru trimiterea ofertelor, urmat îndeaproape de mesaje text.
Comenzile la pachet/livrare s-au clasat pe primul loc printre categoriile de produse pe care Generația Z le-ar cumpăra cu reducere. Aceasta a fost urmată de îmbrăcăminte, cosmetice/îngrijire personală, jocuri și electronice. Cea mai puțin populară alegere a fost știrile online, indicând preferința generației Z pentru surse gratuite de informații.