Comparativ cu perioada anterioară, compania germană a înregistrat o creștere semnificativă a câștigurilor ajustate înainte de dobânzi și impozite de 28,3 milioane de euro. Volumul brut de mărfuri (GMV) a crescut cu 1,3% de la an la an, la 3,3 miliarde de euro. În același timp, însă, vânzările au scăzut de la 2,3 miliarde de euro în T1 2023 la 2,2 miliarde de euro în T1 2024. Zalando vede concentrarea sa atât pe B2C, cât și pe B2B ca piloni cheie ai succesului său.
În cadrul B2C, Zalando se va concentra pe îmbunătățirea ofertei de stil de viață pentru clienții finali. Compania și-a extins gama de produse pentru a include încălțăminte adaptivă pentru copiii cu dizabilități. În plus, a lansat un asistent de cumpărături AI cu capabilități de măsurare a corpului. Noul instrument este disponibil doar pe 6 piețe.
În sectorul B2B, Zalando folosește sistemul său de operare ZEOS. Acest lucru permite mărcilor să utilizeze rețeaua logistică extinsă a companiei pentru livrare și returnare, indiferent dacă produsele au fost achiziționate de pe Zalando, în propriul magazin electronic al retailerului sau de pe o altă platformă europeană. În primul trimestru, au fost adăugați încă cinci parteneri multi-canal ZEOS, aducând numărul total de parteneri la 27. În segmentul en-gros al Zalando, veniturile au crescut cu 13%, la 215 milioane de euro.
“Clienții B2C arată un interes crescut pentru gama noastră de produse de înaltă calitate, instrumente digitale, oferte și conținut inspirațional. Clienții B2B profită de oferta noastră unică. Ambii noștri vectori de creștere sunt puternici și contribuie la rezultate, demonstrând puterea planurilor noastre”, a declarat directorul financiar al Zalando, Dr. Sandra Dembeck.
Rezultatele complete ale companiei de la an la an pot fi găsite în raportul oficial.