Serviciile conduc tendințele de creștere a comerțului electronic olandez
Cel mai mare lucru care a făcut comerțul electronic olandez să crească au fost serviciile, care au crescut cu 13%. A existat o creștere uriașă de 27% a asigurărilor de sănătate și daune, iar vânzările de bilete pentru site-uri și evenimente au crescut și ele. Acest lucru s-a datorat parțial faptului că Jocurile Olimpice urmau să vină în Franța.
Cheltuielile pentru bunuri au rămas destul de constante, cu o creștere de doar 1%, dar numărul de bunuri cumpărate a scăzut cu 4%. Unele categorii, cum ar fi Încălțăminte și stil de viață personal și Alimente/Nearfood, au înregistrat o scădere de 11%.
Cheltuieli online variate pe categorii
Procentul de cumpărături online pe care oamenii le fac se schimbă foarte mult între categorii. De cele mai multe ori, oamenii cumpără servicii online în loc de bunuri.
De exemplu, doar 8% din cheltuielile pentru alimente și băuturi în apropierea alimentelor se întâmplă online, ceea ce scade media totală. Când această categorie este eliminată, consumatorii cheltuiesc 37% din veniturile lor cu amănuntul pe achiziții online.
Cumpărături transfrontaliere: o tendință în creștere în comerțul electronic olandez
Cu o creștere de 6% la 20,3 milioane de vânzări realizate în afara Țărilor de Jos, cumpărăturile transfrontaliere sunt în creștere. Magazinele online chinezești au devenit foarte faimoase. În general, oamenii au cheltuit cu 16% mai mult la magazinele online străine, sau 2,3 miliarde de euro.
În prima jumătate a anului 2024, olandezii au cumpărat 6 milioane de lucruri din China. Fiecare achiziție a costat în medie 41 de euro, ceea ce este mult mai puțin decât media din Olanda (101 euro) sau din alte țări europene precum Germania (110 euro).
Cheltuieli mobile și metode de plată
Aceste tendințe în creștere în comerțul electronic olandez arată cum cumpărăturile online se schimbă în Olanda, serviciile și cumpărăturile transfrontaliere devenind din ce în ce mai importante.